Azam

/Sairul Azam

About Sairul Azam

This author has not yet filled in any details.
So far Sairul Azam has created 45 blog entries.

BEG BERAT PUNCA SAKIT BELAKANG

MEMBAWA BEG YANG BERISI BANYAK BARANG BOLEH MENGUNDANG SAKIT BELAKANG Membawa beg yang berisi barang2 berat boleh mengakibatkan kesakitan pada bahu & belakang. Artikel ini akan dedahkan cara untuk memilih beg yang terbaik dan memakai dengan cara yang betul untuk mengelakkan kesakitan. Dalam masyarakat hari ini, ramai orang membawa lebih banyak benda di dalam beg tangan, [...]

By | 2018-02-21T03:13:26+00:00 February 20th, 2018|Info Sakit Belakang|0 Comments

10 PENYEBAB SAKIT BELAKANG BERLAKU

PENYEBAB NO. 9 PALING RAMAI ORANG TAK AMBIL KISAH Sakit belakang berlaku kepada setiap orang, simptom ini bukanlah satu petanda besar kepada sesebuah penyakit yang serius seperti arthritis atau tulang retak. Faktor di dalam rumah anda boleh jadi punca anda kena sakit belakang, contohnya kondisi tilam lama atau kondisi kasut yang tidak sesuai. Maknanya tabiat [...]

By | 2018-02-21T01:02:35+00:00 February 20th, 2018|Info Sakit Belakang|0 Comments

SUNTIKAN EPIDURAL: RISIKO & KESAN SAMPINGAN

INI ADALAH BEBERAPA JENIS RISIKONYA, NAMUN IA TETAP JARANG SEKALI BERLAKU Terdapat beberapa risiko yang berkaitan dengan suntikan epidural, walaupun semuanya agak jarang sekali berlaku, ia perlu dibincangkan setiap orang dengan profesional yang menjalankan prosedur untuk menentukan kejadian kelaziman dalam kehidupan mereka.     Potensi  Risiko Suntikan Steroid Epidural Seperti semua prosedur perubatan invasif, terdapat [...]

By | 2018-02-09T02:35:57+00:00 February 9th, 2018|Info Sakit Belakang|0 Comments

TERAPI FIZIKAL UNTUK LOWER-BACK PAIN

MUNGKIN ANDA BOLEH CUBA SENAMAN INI UNTUK KEKUATAN OTOT LOWER-BACK ANDA! Latihan senaman harian sangat baik untuk tubuh anda dan dalam jangka panjang, ia membantu anda dalam pengurangan sakit belakang atau lower-back pain. Mari kita lihat gaya senaman yang boleh anda lakukan: 1. Flexion (Lakukan sebanyak 3-5 kali) 2. Lumbar Rotation Stretch (Lakukan sebanyak 3-5 [...]

By | 2018-02-07T02:13:41+00:00 February 7th, 2018|Info Sakit Belakang|0 Comments

8 TIPS MENYIHATKAN TULANG BELAKANG ANDA

TATACARA YANG MUDAH INI MEMBANTU ANDA MENCEGAH SAKIT BELAKANG & LEHER Berjuta orang terjejas oleh sakit belakang setiap hari. Dan melampaui hidup dengan kesakitan itu sendiri, keadaan semacam ini dapat mengurangkan kualiti hidup anda, menyebabkan anda terlepas kerja dan aktiviti sosial yang anda nikmati dan menghalang anda daripada dapat melaksanakan tugasan seharian yang mudah. Berikut adalah [...]

By | 2018-01-25T09:13:42+00:00 January 25th, 2018|Info Sakit Belakang|0 Comments

5 CARA BERKESAN MENGHALANG SAKIT BELAKANG

SAKIT BELAKANG ADALAH FENOMENA BERLAKU DI SELURUH DUNIA   Gejala sakit belakang adalah satu kecenderungan yang dihadapi setiap orang di seluruh dunia. Anda boleh atasi masalah ini dengan mengamalkan 5 langkah berkesan mencegah sakit belakang.   5 LANGKAH MUDAH & BERKESAN:   1) Regangan Badan Senaman regangan adalah langkah yang paling utama bagi mencegah sakit [...]

By | 2018-01-15T02:01:34+00:00 January 15th, 2018|Info Sakit Belakang|0 Comments

TIPS ELAK SAKIT BELAKANG KETIKA MEMANDU

SAKIT BELAKANG SEMASA MEMANDU MEMANG KACAU!   Zaman serba canggih ni hampir semua orang memiliki kereta masing2 kan? Pergi kerja, bersiar-siar atau ke mana sajalah semua pergi naik kereta je. Ada satu masalah yang sering dialami oleh para pemandu iaitu sakit belakang gila2 punya. Sakit belakang ni tak kira masa dia muncul, samada korang tengah [...]

By | 2018-01-11T09:20:19+00:00 January 11th, 2018|Info Sakit Belakang|0 Comments

PUNCA SAKIT BELAKANG KETIKA HAMIL

APA PUNCA SAKIT BELAKANG KETIKA HAMIL? Ada banyak punca yang berkaitan dengan sakit belakang ketika hamil. Sesetengah ibu mengalami sakit belakang ketika kandungan di awal usia, yang lebih berisiko para ibu yang mempunyai masalah berat badan berlebihan atau sakit belakang sebelum hamil. Ini adalah kebarangkalian punca sakit belakang yang berlaku ketika hamil: PUNCA SAKIT BELAKANG [...]

By | 2018-01-10T07:44:58+00:00 January 10th, 2018|Info Sakit Belakang|0 Comments

KENALI SPINAL DISC ANDA

FAKTA: RAMAI YANG BERANGGAPAN SEMUA SIMPTOM SAKIT BELAKANG ADALAH SEBAB BADAN LETIH. ANDA SALAH! Ya! memang betul kadang-kadang lepas balik kerja badan kita akan rasa letih, tambah pula yang kerja-kerja berat seperti mengangkat atau memunggah barang. Yang duduk di pejabat pun apa kurangnya juga macam saya, kena pula waktu tu busy memang tak bangun-bangun dari kerusi [...]

By | 2018-01-10T07:29:25+00:00 August 3rd, 2017|Info Sakit Belakang|0 Comments

8 PUNCA SAKIT LUTUT YANG SERING MENGHANTUI ANDA

ADAKAH ANDA ATAU IBUBAPA ANDA MENGALAMI SAKIT LUTUT SEPERTI INI?     “Aduh mak sakit lutut ni, dah 2-3 hari sakit. Mak nak solat pun sakit sangat”. Aku bimbang mendengar keluhan mak yang sebelum ni tak pernah-pernah berlaku. “Cuba adik carikan ubat sakit lutut untuk mak, mana tau ada yang boleh sembuhkan sakit lutut mak [...]

By | 2017-07-24T07:48:45+00:00 July 24th, 2017|Info Sakit Belakang|0 Comments